Fynd

JAG undrar hur det är tänkt att man ska klara sig ekonomiskt som student?! Man får 5800 (typ) i slutet av maj, sen får man inga pengar förän i slutet av augusti. Det jag då stilla undrar är; eftersom det är heltdsstudeir vi läser, vilket därmed skall motsvara ett heltidsarbete, är det inte så att vi studenter behöver och förtjänar lite semester också då..? Men okey, dom tycker väl förmodligen att man ska jobba på sommarn. Fine. Men, ehm, lönen hinner ju ÄNDÅ inte komma när man behöver den?? Lönen kommer ju i slutet av JULI som bäst? Ja inte vet jag.. Får tacka gudarna att jag har underbara föräldrar som ställer upp..

Jag havar iallafall fyndat lite, och därmed förmodligen shoppat klart för i sommar. Dock är jag REAmästare, så nuuu ska ni få höra!

Var inne på en skoaffär i Norrtälje ála Baramärkesskor. Som jag aldrig handlar. Aldrig. Vi var altså där inne för att hitta ett par skor till Eric.
Hittar vi skor till Eric? Ja! Men dyyyra..
Hittar vi skor till mig? JA! Jätte, jätte, jättejättebilliga! Ett par vagabondskor (!) för 50 (f e m t i o) kronor och ett par skor i nåt annat märke för 50 (f e m t i o) kronor. Taget!

För några veckor sedan var jag inne på kappahl och blev förälskad i en tjocktröja. Eftersom jag är så snål och ekonomiskt köpte jag den dock inte eftersom den kostade 299:-. Har dock inte riktigt kunnat släppa tanken på min fina tröja, så gick i helgen tillbaka till kappahl bara för att testa den. Hittade den inte först utan banade väg till reahyllan som vanligt. Stod där och bläddrade och VIPS!
Där hängde den. 149:-. Plus att jag hade ett gammalt tillgodokvitto.
Tjocktröja=100:-. TAGET!
Och Här om dagen var vi i Valbo och då råkade jag se en underbar tubtopp jag tummat på också, VIPS på rean, 29:-.

Jag är nöjd. Det ska jag säga. Nöjd.

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med lite uppdatering sötnos!=) Vilka fynd du gjort!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback