Hårfärg

Jaha, nu hade jag bestämt mig för att sakta men säkert närma mig mitt blonda hår igen.

Ville inte gå från mörkt till ljust pang bom, utan såg framför mig att slinga blont till en början, för att undvika orange eller grönt hår...! (Och jag är verkligen inte tillräckligt rik för att gå till en frisör).

Sagt och gjort; köpte blond färg igår och rusade hem och började slinga. Jag brukar vara duktig på att slinga och färga håret själv, men när jag började igår insåg jag att duktig brukar jag vara när jag är hemma och har två speglar, så att jag kan se bakifrån också...! Hmm.. Fick gå på känn. Var orolig till tusen att det skulle bli zebraeffekt med slingorna men bet ihop och hoppades på det värsta.

Efter 25 minuter var det fortfarande mörkt.
Efter 45 minuter var det fortfarande mörkt.

Sköljde av.

Det var fortfarande mörkt.

Jaha.. jag hade ju inte tagit all färg eftersom jag bara slingade, så jag ryckte på axlarna och klämde i mer färg, mer hafsigt och rikligt denna gången. "Nu jävlar".

Efter 25 minuter var det fortfarande mörkt.
Efter 45 minuter var det fortfarande mörkt.

Sköljde av.

Det var fortfarande mörkt.

Men vad faaaan!? JAJA! Tar väl i ALL färg nu då!! Sagt och gjort, vräkte i färg, främst på överhåret för att få en effekt.

Nu är jag mörkhårig med en liiiten, liiiiten ton av ljust.

Vad göra????

Kommentarer
Postat av: Elin

Konstigt.. Kanske inte va nå blekningsmedel i slingmedlet?

Postat av: Martina

Låter som om du har köpt en vanlig toning. Det går inte att tona ett mörkt hår ljust, du måste färga. Hoppas det blir som förväntat nästa gång:) Lycka till!

2009-01-26 @ 15:53:19
URL: http://missisnorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback