Dagens kloka ord..

Man kan ju TYCKA, att vi som går förskolelärarutbildningen borde läsa psykologi och dylikt, men neheheejdu! Kanske har det vävts in lite i några kurser, men inget djupare än så..

Min pappas fru är intresserad av dessa ämnen, och visade mig idag en bok hon har : "Utvecklingspsykologi för förskolan" som jag nu bläddrat lite i. Varför står inte den i vår litteraturlista? Den handlar om allt från små barn, pappans roll, språkutvecklingen osv osv, hur bra som helst!

Läste iallafall ett citat jag fastnade för och vill dela med mig med er, here goes;

Alla andra har det bättre

Andra lever starka och dugliga liv
Andra lyckas med sina äktenskap
Andra är alltid framgångsrika
Andra har stark kontakt mer verkligheten
Andra kan lösa sina problem
Andra har det alltid bättre

Ingen har såna problem som jag
Ingen är så oduglig som jag
Ingen trasslar till sitt liv som jag
Ingen misslyckas så ofta som jag
Ingen är så hjälplös som jag

För mig är du en av de andra
För dig är jag en av de andra
Låt oss alltså se in i varandras ansikten!

Så sant, så känner väl alla ibland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback