Håret igen

Nejmenasso. Jag måste bara berätta. Tidigare nämnde jag att jag tyckte att min förra toning gick ur lite väl fort, och detta beserar jag på att sist jag tonade håret satt det kvar i ett år.

Det kan ju tyckas som positivt,
men here goes;

Jag och Tove, unga, glada och äventyrslystna (haha?) var mycket på mitt landställe en sommar. Vi hoppade förbi ÖB för att köpa godis, läsk, godis och...mer läsk och stannade plötsligt framför hårtoningarna. Vi tittade på varandra och sedan på vårt vitblonda hår och konstaterade att det skulle vara skojigt att se hur vi skulle se ut i lite mörkare hår? Nu när det ändå var sommar? Med en toning som ska gå bort efter 6-8 tvättar?

Sagt och gjort! Haken var bara att det inte fanns några normala färger, så det blev typ kopparfärg till mig och någon ton som gick LITE i lila till Tove. Då vi var ganska långhåriga tog vi två var för säkerhets skull.

Väl hemma färgade vi en gång. Hmm.. såg blekt och dassigt ut. Äsh, vi gör en gång till! Färgen blev bra, men inte så diskret. Jag såg ut som en morot i skallen och Tove som.. lila. Aubergine? Hahahaha.

Well well, nu var det ju bara att tvätta ur skiten.

Not.

Några dagar senare ringde Tove mig, gråtandes "Carina..nu har jag tvättat håret trettiofyra gånger, och jag är fortfarande lila!!!!!"


HAHAHAHAHAHAHAHA...


Såhär såg vi ut! Bjuder på en berömd CarinaoTove pussas bild, det är den enda jag har i det tillståndet! =)


Kommentarer
Postat av: Tooove

Men....vi överlevde!!!! fast det tog ett par år innan någon utav oss vågade gör nåt me håret igen=) <3

2008-11-28 @ 08:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback