Utslag??

Fasen då. För ca 4 veckor sedan fick jag ett sorts utslag på armen som inte försvunnit. Det är ca 1x1cm. Sedan fick jag, ett litet utslag på andra sidan armen, som ser ut som en finne eller ett myggbett (men som inte är det). NU har jag *räknar* 4 utslag på vänstra armen, och 12 (!!) på magen.

VAD I HELVETE ÄR DET??????????? Det kliar också... När jag bara hade det stora utslaget (som inte ser ut som de andra) ringde jag sjukvårdsupplysningen som trodde att det var något utslag bara, och sa åt mig att köpa hydrokortison på apoteket. Sedan när vi pratat en stund ändrade hon sig och sa att det eventuellt kanske kunde vara ringorm, då det inte är lika svullet i mitten. Sagt och gjort gick jag till apoteket och köpte kortison, bröt upp förpackningen och läste bipacksedeln.

"När ska hydrokortison inte användas?"

Gissa?

"Vid utslag orsakade av bakterier, svamp..."

Gissa vad ringorm är?

SVAMP!

Så.. jag vet ju inte att det är det? Ska jag ha på kortison eller inte??

Hjääääääälp.... maaaaamma....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback