Sjuk...?

Näee... Har ont i halsen. Vore väl fasen om man går och blir sjuk såhär till sommarlovet (?).

I morse, när det regnade som allra mest, skulle klassen ut på småkrypsexkursion. Det innebar att vi skulle ta oss till några dammar, och håva in kryp i vattnet. Jag kan ju säga så här mycket:

Jag kommer aldrig mer bada i hela mitt liv. Fy fan.

Iallafall. Det var som sagt väldig blött (näääe?) och kallt (oh yes), så vårt tålamod var väl sådär. Jag forlorade känseln i mina fötter som var nerstoppade i ett par inte så praktiska skor. Huva. Tillbaka till skolan. Sen skulle vi titta på otäckingarna i lupp. Jippi. Men det var iallafall ok, men sen, seeeeen kom jag till en balja med jättestora djur. Typ stora som kackerlackor. SOM FINNS I VATTNET!! Där man badar!!! Inte, inte, inte kul. Då höll jag på att freaka ur (gång 1). Sen gick jag i godan ro, men med lite högre puls, till nästa balja. Där var det ju inte så läskigt, men.. "vad är det i den där burken?" SPINDLAR som de fångat fast vi inte behövde!! Då höll jag på att freaka ur (gång 2). Och då, mitt under pågående urfreakning, lägger, nej kastar de fram en inplastad, jättestor spindel!! Då höll jag på att freaka ur (gång 3).

Det är så äckligt med kryp. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback