Tillbaka!

Nu är vi tillbaka från campingen, och jädrar i min själ vad mysigt vi haft det! Campade en bit utanför skärplinge, så himla fint... Härligt väder var det också, och jag har, för typ första gången på hela sommaren, solat! Mmmm..  På kvällen hade vi hyrt bastu som låg precis vid havet. Underbart!

Dock verkar jag bränt mig lite i pannan, trots att jag är noga med att smörja in mig, inte bra. Har bestämt mig för att aldrig mer utsätta mig för solen utan skydd! Jag har lite rödlätta drag (fräknar tex) och är därför i farozonen. En väns vän, 21 år gammal, dog nyrligen i hudcancer. 21 år. Detta blev verkligen ett wakeupcall för mig.. Det är så onödigt. Det kan förhindras. Jag skulle bli förbannad om jag fick just hudcancer (pga sol) då detta isånt fall skulle kunnat undvikas. Det är liksom inte jobbigt att smörja in sig, utan bra för huden, och man får en snyggare bränna som sitter längre.

Tänker inte få cancer-som kan undvikas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback