Servettdecoupage

Jag och svärmor satt hela kvällen igår nästan och pysslade! Det var jättetrevligt! Hon var duktig..men jag insåg att jag inte var speciellt pedagogisk, är ju inte riktigt säker på tekniken än själv..
Vi dekorerade iallafall ljuslyktor (9:-/4 st på
IKEA). Jag gjorde tre stycken med liknande motiv som blev riktigt bra, senare kom sambon och gjorde en lykta han med! Resultatet ser ni nedan ;)

Jag decoupageade även på "pärllådan" men det blev inte så himla snyggt.. finare än innan men inte fint.. Bild kommer nån annan gång!

133578-78

133578-77

133578-76

133578-79

Kommentarer
Postat av: Johan N

De blev ju jättevackra! =)

Postat av: Anneli Österström

Hej!
Dom blev ju jättefina!!
Har själv inte vågat mej på ljuslyktor än så har du några tips hur du gjorde dessa så fina? Tacksam för svar. Há en bra dag, Anneli

2007-09-13 @ 18:12:07
Postat av: Carina

Hej! Jag köpte billiga ljuslyktor från ikea (4 st för 9:- tror jag att det var!) sen är det bara att ta servetter, ta bort det översta lagret, var noga med att få bort de andra TVÅ lagren. Sedan är det bara att pensla på decoupage lack, bit för bit (ta lite i taget) och sätta dit servetten. Sedan lackar du över några ggr. Klart! jättekul! lycka till!

2007-09-13 @ 23:07:53
URL: http://minapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback