Ny kurs?

Åhh, på högskolan jag går, finns det alltid en massa teckningar, tittskåp, gipsgrejer osv i korridorerna, och jag blir lika ååhh-jag-vill varje gång jag går förbi. Kursen de går heter Rita och gestalta 7,5p.
 

"Kursen syftar till att utveckla förmågan att uttrycka sig i bild och tredimensionell form. Det sker främst genom övningar som ger grundläggande färdigheter i teckning, målning och modellering. I kursen ingår även bild- och formanalys, färglära och färgbeskrivningssystem, typografi och layout, presentationsteknik och perspektivlära.
Undervisningen ges i form av övningar, korta föreläsningar och seminarier. Inga förkunskaper krävs. Eftersom kursen även syftar till att komplettera färg- och formundervisningen i vissa utbildningsprogram kan en viss individuell anpassning ske med hänsyn till förkunskaper."


Hur underbart roligt låter inte det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback