INGEN som kan HTML??

Jag behöver fortfarande lite hjälp tack.. Jag skulle uppskatta det så mkt!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

OK, ska försöka men är heller ingen hacker direkt ;)
1. Jag vill förstora min bild. Hur?
Lättast är att förstora bilden i Paint eller i Photoshop. Annars kan man (men det kan bli fult) också ändra i koden. Bild-taggen ser ju ut såhär . Om du vill ändra på storleken på bilden kan du alltså ändra i height och width, men se upp så att du behåller proportionerna (just nu är den 89*104)!
2. Jag vill ändra font på rubrikerna. Hur? Kan man använda alla fonter som finns i tex word?
Jag vet ju inte hur blogg.se's mallar ser ut så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Mitt bästa tips är att kolla under "" ifall det står något om titlar. Just nu använder du ju arial som titelfont, prova att söka efter just det genom att klicka Ctrl+F när du är inne i html-dokumentet.

Teoretiskt sett kan man iallafall använda alla fonter som finns i Word, men man ska tänka på att den som tittar på sidan också måste ha den fonten, så därför brukar jag använda mig av de vanligaste, tex arial, times new roman, verdana, courier, garamond osv.

3. Går get att ordna en ram runt bilden? Om ja, hur? Det verkar ju som du redan har fixat det, jättebra! Annars är det nog också lättast att göra i Paint eller Photoshop,

Ett annat alternativ är att lägga en runtom, men det är knepigt så prova det andra först!

4. Ser ni det svarta, lodräta strecket till vänster? Den ska inte vara svart! Hur göra?

Hmm.. ja, det där har nog också med blogg.se att göra, kanske ska du prova att mejla dem och fråga när det gäller det?

Hoppas det kan vara till någon hjälp, jag är som sagt inte så haj på det här heller.

Jag tycker att du verkar klara dig jättebra, sidan är ju supersnygg som den är! =)

Postat av: Sofie

Aj då, nu försvann visst alla mina exempel som var i klammrar... Jag ändrar:

K, ska försöka men är heller ingen hacker direkt ;)
1. Jag vill förstora min bild. Hur?
Lättast är att förstora bilden i Paint eller i Photoshop. Annars kan man (men det kan bli fult) också ändra i koden. Bild-taggen ser ju ut såhär [img src="filnamn" height="104" width=89] . Om du vill ändra på storleken på bilden kan du alltså ändra i height och width, men se upp så att du behåller proportionerna (just nu är den 89*104)!
2. Jag vill ändra font på rubrikerna. Hur? Kan man använda alla fonter som finns i tex word?
Jag vet ju inte hur blogg.se's mallar ser ut så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Mitt bästa tips är att kolla under "head" ifall det står något om titlar. Just nu använder du ju arial som titelfont, prova att söka efter just det genom att klicka Ctrl+F när du är inne i html-dokumentet.

Teoretiskt sett kan man iallafall använda alla fonter som finns i Word, men man ska tänka på att den som tittar på sidan också måste ha den fonten, så därför brukar jag använda mig av de vanligaste, tex arial, times new roman, verdana, courier, garamond osv.

3. Går get att ordna en ram runt bilden? Om ja, hur? Det verkar ju som du redan har fixat det, jättebra! Annars är det nog också lättast att göra i Paint eller Photoshop,

Ett annat alternativ är att lägga en runtom, men det är knepigt så prova det andra först!

4. Ser ni det svarta, lodräta strecket till vänster? Den ska inte vara svart! Hur göra?

Hmm.. ja, det där har nog också med blogg.se att göra, kanske ska du prova att mejla dem och fråga när det gäller det?

Hoppas det kan vara till någon hjälp, jag är som sagt inte så haj på det här heller.

Jag tycker att du verkar klara dig jättebra, sidan är ju supersnygg som den är! =)

2007-01-24 @ 16:35:14
URL: http://sofiecarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback