Men va i hela helvete..

Idag har dagen gått som smort! Nästan.

Jag åkte in till Kista på förmiddagen för att möta upp pappa för en trevlig lunch/fika. Vi passade på att fixa ett fotografi till mig som jag måste lämna in tillsammans med min visumansökan (som för övrigt kostar 650:-!!!). Check! Tove ringde sedan och meddelade att hon hade fått ledigt så att vi kunde ta sälskap till Indiska ambassaden imorgon. Sö, då slipper jag virra runt själv! Dubbelcheck.

Sen ringer Tove. Igen. "Ehm.. vet du vad? Det är en Indisk helgdag imorgon, så det är alltså stängt imorgon!!" Skoja inte.

Detta medför att jag inte kan åka till Gävle imorgon som planerat, utan måste stanna till på onsdag. Allvarligt liksom..

Och nu nu nu, skulle jag vara världens bästa dotter och göra brända mandlar till min pappa. Superdotter som man är inhandlade jag mandlar och åkte sedan hem och började förbereda. Insåg snabbt att det fanns ungefär en msk socker kvar efter Patrics kladdkakebak. Suck. Gick hela vägen till konsum (40 min promenad) och skuttade sedan hem och började.
 
Det blev brända mandlar. Brända mandlar. Fuck. Skulle snabbt ta av stekpannan från plattan när stekspaden ramlade, som jag tog emot med handen. Smält socker fastnade på min handflata.

AJ.

Sorry pappa, bättre lycka nästa gång! Lovar att göra brända mandlar till dig när blåsorna är borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback