Praktik

Nu har jag haft två dagar praktik, och det ä när man jobbar på en skola man inser hur äcklig skolmaten faktiskt är. Dessutom måste jag pröjsa 15:-/dag. Det blir mkt på 6 veckor!

Igår var det järpar med potatis och gräddsås (okey...)
Idag var det lapskojs (är det någon som ätit det efter att ni gått ut skolan?!) eller kryddkorv med potatismos (men man fick ingen ketchup!)

Det som är bäst på hela dagen är mellis. Aldrig tidigare har en limpskiva med ost smakat bättre!

Summan av kardemumman är att jag var rätt hungrig när jag kom hem efter träningen,  och värmde lite spenatsoppa som var ÄCKLIG!!

Så min middag blev..glass. Med strössel. Mycket strössel. (För hemma får man ta hur mycket strössel man vill!)

Nu-idol

Kommentarer
Postat av: Elin

De där med skolmaten handlar nog mycket om vilken kommun de handlar om. Idag fick vi tex tacosbuffé och lapskojs har jag inte ätit på många många år... å va är de för ställe som inte har ketchup?!?!?!
Jag är iaf nöjd med skolmaten och tycker att den har förbättras MASSOR här i kommunen sedan jag själv gick i skolan.

Postat av: Ida

Klart man har ätit lapskojs sedan man slutade skolan, men inte på länge för nu är jag vegetarian.
Måste tacka för en riktigt undethållande blog. Jag fastande i den. TACK!

2007-10-12 @ 10:05:22
URL: http://skogstroll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback