Vad har jag gett mig in på...? Igen?

Oh Lord. Min älskade mormor fyller 80 den 29 juni. efterom jag gjrde en fin text till min låtsasmorfar när han fyllde 85, vill jag ju inte vara sämre med mormor :)
En människa som fyller åttio, behöver inga saker. Därför tycker jag att det är mycket roligare att lägga ner tid och energi och skapa något att ge bort. Min tanke är att jag ska göra en stor..scrapbooksida? Alltså, jag har köpt ett stort svart papper, som jag ska limma fast på en kartongbit, sen tänkte jag scrappa på det. Har köpt blommor, massa papper mm.. tänkte sätta en bild på henne i mitten, och eventuellt lite bilder på oss i vår lilla släkt runt om. Försöker också hitta någon bra, kort dikt, antingen som handlar om att fylla 80, eller en dikt om en mormor  och en mamma (hon är ju både och...)

Förstår ni min tanke?

Har någon en jättebra dikt så skulle jag bli helt galet tacksam. Lite ideér och inspiration skulle inte heller skada..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback