Loppis!

Jag har för övrigt, för första gången i mitt liv, handlat på second hand. Har fått inspiration från tvprogrammet Bazar (TV4+ Måndagar, 20:30) där de ofta kollar i sådana butiker efter fynd. Tänkte att det kan finnas nåt man kan göra decoupage på eller nåt. Jag hittade inget sådant (det var väldigt rörigt) men dock hittade jag en jättefin adventsljusstake i smide för 35:-! Toppen. Nu ska jag bara göra eller köpa ljusmanchetter! Nån som har något bra tips på hur man kan göra fina ljusmanchetter?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad kul! Jag brukar inte heller våga mig in på second hand affärer, men tänkte prova nu (har precis fått ny lägenhet och vill ha en kökssoffa!)... Jag brukar göra ljusmanschetter av glaspärlor och silverfärgad ståltråd. Vet inte rikigt hur jag ska förklara.. jag brukar ta en pärla, vika en del av tråden dubbel och tvinna, och sen göra det några gånger så att pärlorna liksom "svävar i luften" runt ljuset.. Hmm. Hoppas du förstår nåt av det här... =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback